Re: Re: vreemde tekens in screen

Op 2013-08-09 om 08:37 schreef Diederik de Haas:

> Krijg je hetzelfde probleem als je tmux ipv screen gebruikt?

Tja, dan toch maar die omschakeling proberen te maken.
Blijkt dat ie standaard niet de "screen keyboard short cuts" heeft.
Dan ga je de manual page lezen om te kijken of het wel kan.

Toen zag ik dat er ook wat misgaat met tekens als er geen screen
op de remote server gebruikt wordt. Op http://rosa.stappers.nl/ff/formatManualPage.png
is te zien dat de regel 'tmux -- terminal multiplexer' mis gaat.
Dat is op de overgang van dik gedrukt naar normaal.

Mijn inschatting is dat er wat anders aan de hand is dan iets
in dan alleen in screen.

Aan Google de string 'gekke tekens in ssh verbinding' gevoerd.
Dan wordt wordt wel begrepen dat om vreemde of rare tekens gaat,
maar niet in combinatie met ssh.

Mogelijke en onmogelijke tips zijn nog steeds welkom.

Leven en laten leven