Kernel module met andere parameters

Hallo,

Bij een laptop doet de microfoon het niet, en ik boot op het moment
alleen met een live-USB-stick om te beoordelen of de laptop geschikt is.

Nu wil ik de snd_hda_intel kernel module met andere opties laden, maar
dit lukt niet met rmmod en daarna modprobe omdat er allerlei modules
afhankelijk van elkaar zijn en in gebruik zijn.

Is er een andere methode om opties vanuit /etc/modprobe.d/alsa-base.conf
in te lezen zonder te rebooten?

Of misschien om recursief rmmod aan te roepen?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.