Re: Hoe vind ik de ftp bottleneck

Op 2013-07-24 om 07:38 schreef Frans van Berckel:

> Geeft eens toelichting. En van Ziggo naar Vdsl dan? Hoe kan het, dat dan
> het probleem er ook is? Kom namelijk ook niet boven de 123 Kbyte/sec uit.

Toelichting is inderdaad de truuk.

Er is dus 1 FTP server en er zijn ondertussen meetresultaten vanaf 4 plaatsen.
De snelste is op het netwerk waar ook de FTP server zit. De 3 anderen gaan via
drie verschillende trajecten. Van die drie is van 1 het eindpunt bekend ("speedtest"),
van de andere twee is de ISP bekend.

De klachten zijn over de ISP verbindingen. Maar het hoeft helemaal niet aan de ISP
te liggen. De bottle neck kan in de througput van een modem zijn, misschien nog
een firewall of zelfs het eindpunt zelf.

Volgens mij zijn we nog steeds bij de beginvraag "Waar zit de bottle neck?"
Wel zijn we verder in de tijd, maar een beschrijving wat er allemaal aan de kabels
zit, is nog niet bekend. Daarmee bedoel ik dat een kabel geen vertraging is,
al het ander wel (modems, firewalls, webproxies, end point). Maar zelfs daar
moet een toelichting op. Van ADSL signalen is bekend dat het verzwak als
de kabel langer wordt dan een (mij onbekende) afstand.

En een toelichting op dit schrijven (-:
 Mijn boodschap is om vooral de tijd te nemen om een E-mai te schrijven.

Leven en laten leven