Fwd: kan printopdracht niet verwijderen

Oeps, per ongeluk naar Paul gemaild. Nu alsnog naar debian-user-dutch list!

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: Frank Voncken <frankvoncken@gmail.com>
Datum: 24 juni 2013 14:29
Onderwerp: Re: kan printopdracht niet verwijderen
Aan: Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl>

Op 24 juni 2013 14:13 schreef Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> het volgende:

On 24-06-13 13:55, Frank Voncken wrote:
> Interessante alternatief. De opmerking van René over het ontbreken van
> grafische interface op desktop tijdens een printopdracht is terecht, ook
> ik zie geen printicoontje o.i.d. Alleen in het begin onderaan de melding
> dat er met de printopdracht begonnen is, voor enkele seconden. Ik zie
> verder geen enkele printicoon die op het scherm zou moeten blijven voor
> zolang de printopdracht duurt zodat ik meteen kan ingrijpen zodra er
> iets fout gaat met het printen. Ik gebruik Wheezy met Gnome 3.

Als ik me niet vergis kun je bij de meest gebruikte print-protocols niet
veel meer veranderen als de printopdracht al "weg" is, bijvoorbeeld in
de printer of in een print-server zit.

Dan moet je dat daar regelen, bijvoorbeeld op de "cancel" knop van de
printer drukken. Dus zo'n printicoon lijkt me dan ook weinig zin hebben.

IPP gaat daar volgens mij wat slimmer mee om, maar weinig ervaring met
IPP. Als ik me niet vergis kun je daar een printopdracht die al in de
printer zit nog cancelen bijvoorbeeld. Wellicht blijft het printicoon
dan wel staan tot de printopdracht echt klaar is.

Oké. Ik heb alleen geen cancel-knop op mijn Canon printer (jawel, een Canon, die had ik al voordat ik overstap maakte naar Linux, nu zo'n acht jaar geleden). Bij langere documenten is het fijn om een printopdracht meteen af te kunnen breken als ik me vergist heb, bijvoorbeel enkelzijdig afdrukken ipv dubbelzijdig. Dat kan mij hoop papier besparen.

Frank