Re: Repository vs. zelf gebouwd

On 20-06-13 13:45, Roland Clobus wrote:
> Hallo,

ii  virtuoso-vad-demo              6.1.6+dfsg1-0ubuntu1 all

> Heb je soms experimental in je sources.list?  De nieuwste versie
> in experimental [1] is 6.1.6+dfsg-2, nieuwer dan jouw versie.

Nee, maar wel een repository van de leverancier.

Bovenstaand pakket is zelf gebouwd. Het feit dat er "ubuntu" in het
versienummer staat komt alleen doordat ik niets gewijzigd heb aan het
source package van de leverancier.

> Op dezelfde pagina zie ik als Ubuntu-versie 6.1.6+repack-0ubuntu2,
> waarschijnlijk is jouw versie ook niet bij met Ubuntu.

Ik heb ook geen Ubuntu in mijn sources.list.

Maar dus wel een repository van de leverancier dus, met daarin precies
dezelfde versie. Het gaat om een gemodificeerde versie.

> Als je wilt dat jouw versie niet botst, kun je met 'dch -i' een
> nieuw versienummer aanmaken (in debian/changelog) en daarna het
> pakket opnieuw laten bouwen. Daardoor is jouw versie ook
> makkelijker te onderscheiden van versies uit een repository.

Klopt, dat is een idee. En bedankt voor het commando.

Maar echt antwoord op mijn vraag is er nog niet.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.