Re: Repository vs. zelf gebouwd

Hallo,

On do, 2013-06-20 at 12:37 +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Ik heb een package gebouwd vanaf sources en geinstalleerd met dpkg.
> Datzelfde package zit ook in een repostory wat ik gebruik. Nu wil hij
> toch steeds 'upgraden', en ik snap niet waarom. De versies zijn toch
> gelijk? Of is het normaal dat een pakket wat met dpkg is geinstalleerd
> vervangen wordt door een pakket uit een repository?
>      Omschrijving
> +++-==============================-====================-====================-=================================================================
> ii  virtuoso-vad-demo              6.1.6+dfsg1-0ubuntu1 all
> [...]

Heb je soms experimental in je sources.list? De nieuwste versie in
experimental [1] is 6.1.6+dfsg-2, nieuwer dan jouw versie. Op dezelfde
pagina zie ik als Ubuntu-versie 6.1.6+repack-0ubuntu2, waarschijnlijk is
jouw versie ook niet bij met Ubuntu.
Als je wilt dat jouw versie niet botst, kun je met 'dch -i' een nieuw
versienummer aanmaken (in debian/changelog) en daarna het pakket opnieuw
laten bouwen. Daardoor is jouw versie ook makkelijker te onderscheiden
van versies uit een repository.

Met vriendelijke groeten,
Roland Clobus

[1] http://packages.qa.debian.org/v/virtuoso-opensource.html