Re: upgraded naar 7.1, en nu een heel oude kernel 'kept back'

On 20-06-13 11:00, mourik jan heupink wrote:

> Ik begrijp nu inderdaad wat er aan de hand is. Echter het resultaat van
> dpkg -l 'linux-image*' ziet er bij mij net iets anders uit:
>
> http://paste.ubuntu.com/5783016/
> (kreeg de layout hier niet mooi, vandaar de link)
>
> Het verschil zit hem dus in de linux-image-2.6-amd64 regel, die bij mij
> een version heeft "3.2+46".

Je hebt vier kernels geinstalleerd. Ik zou de drie die je niet gebruikt
verwijderen, tenminste als je huidige kernel het goed doet.

Met "uname -a" kun je uitvinden welk kernel je nu gebruikt.

Verder zou ik alle oude packages verwijderen waarvoor geen ondersteuning
meer is. Ik doe dat met:
----
aptitude -F %p search ~o | tr -d "[:blank:]" > /tmp/lijst
pico /tmp/lijst  (weghalen wat niet weg moet)
apt-get remove `cat /tmp/lijst | tr "\r \n" " "`
-----
Wel eerst je sources.list in orde maken en "apt-get update" uitvoeren.