Re: GPG wachtwoord vergeten

Goeie tip, ik heb zelf ook al eens iets dergelijks bij de hand gehad met
een SSL-certificaat. Ik zou een paar kleine wijzigingen willen
voorstellen. In plaats van

  for word in $(cat words.txt)
  do
    iets
  done

zou ik het volgende schrijven:

  cat words.txt | while read word
  do
    iets
  done

of

  while read word
  do
    iets
  done < words.txt

(maar dat tweede is minder leesbaar.)
Reden: met de originele oplossing kun je geen passwords met spaties erin
opgeven. (Mijn oplossing staat geen wachtwoorden toe met linefeeds
(ASCII 10) erin, wat IMO minder bezwaarlijk is.)

Van

  echo "${word}" | gpg --passphrase-fd 0 etc...
  if [ $? -eq 0 ]; then

maak ik

  if echo "${word}" | gpg --passphrase-fd 0 etc...
  then

Reden: ik zet vaak een 'trap exit ERR' of 'set -e' aan het begin van
mijn scripts om bij onverwachte fouten het script onmiddellijk te
beëindigen zodat het geen verdere schade kan aanrichten. De not-0
exitcode van gpg is echter niet onverwacht en dat is nu direct
duidelijk.

Vriendelijke groeten,
Arjen Bax