Re: Package bouwen uit upstream sourcecode

On 17-06-13 18:10, Wouter Verhelst wrote:

> Zucht.
>
> Als je een foutmelding krijgt en hulp wilt, is het gewoonlijk een goed
> idee als je de hele, ongewijzigde foutmelding doorgeeft, en niet een
> beschrijving ervan. "Een bestand"? Welk bestand? /bin/bash? /dev/clue?

De naam van het bestand is "ods_community_dav.vad".
Maar er waren meerdere foutmeldingen, en of het steeds over hetzelfde
bestand ging weet ik zo niet. Er scrollde heel wat over het scherm.

Mijn vraag ging over de procedure en of mijn commando wel goed was.
Een check of het een FTBFS (failes to build from source) was.

> Da's niet onmogelijk.

> Standaard niet, nee. Met 'debuild' heb je dat wel, of je kan gewoon het
> programma 'script' gebruiken...

Bedankt, 'script' is inderdaad een idee.

> Dat kan.

> Dat kan.

Hmm, dat wist ik niet.

Dus voortaan niets meer bouwen op een productiesysteem, want dat kan de
poorten nodig hebben voor tests. Tenzij bekend dat dat niet zo is...

> Ik weet niet wat je aan het proberen te bouwen was, dus ik kan
> niet zeggen wat al dan niet normaal was...

Het pakket heet "virtuoso-opensource", maar er zitten dus wat
wijzigingen in de code.

Ik heb de binaries nu gebouwd op een andere machine waar poort 1111 en
1121 gewoon vrij waren. Nu geen errors, en geen failed tests ;-)

> Spannend.

Spannend?