Re: Package bouwen uit upstream sourcecode

On 17-06-13 17:27, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Ik heb een tar.gz gekregen met daarin gewijzigde sourcecode en een
> debian-subdirectory.
>
> Na het installeren van de build-dependencies uit debian/control dacht ik
> de binaries te kunnen bouwen met "dpkg-buildpackage -uc -us", maar dit
> mislukt. Hij klaagt over een missend bestand en debian/rules geeft een
> exit status 2.

Zucht.

Als je een foutmelding krijgt en hulp wilt, is het gewoonlijk een goed
idee als je de hele, ongewijzigde foutmelding doorgeeft, en niet een
beschrijving ervan. "Een bestand"? Welk bestand? /bin/bash? /dev/clue?

> Heb ik iets fout gedaan?  Dit is niet iets wat ik vaak doe...

Da's niet onmogelijk.

> Er kwam zoveel over mijn scherm rollen dat ik niet alle gegevens meer
> heb, is er ook ergens een log?

Standaard niet, nee. Met 'debuild' heb je dat wel, of je kan gewoon het
programma 'script' gebruiken...

> Ik zie dat tijdens het bouwen allerlei tests worden uitgevoerd, die weer
> bepaalde poorten nodig hebben, die bij mij in gebruik waren.

Dat kan.

> Is dit normaal en moet ik er voor zorgen de poorten vrij te hebben?

Dat kan. Ik weet niet wat je aan het proberen te bouwen was, dus ik kan
niet zeggen wat al dan niet normaal was...

> De poorten zijn overigens wel groter dan 1024.

Spannend.

--
This end should point toward the ground if you want to go to space.

If it starts pointing toward space you are having a bad problem and you
will not go to space today.

  -- http://xkcd.com/1133/