Package bouwen uit upstream sourcecode

Hallo,

Ik heb een tar.gz gekregen met daarin gewijzigde sourcecode en een
debian-subdirectory.

Na het installeren van de build-dependencies uit debian/control dacht ik
de binaries te kunnen bouwen met "dpkg-buildpackage -uc -us", maar dit
mislukt. Hij klaagt over een missend bestand en debian/rules geeft een
exit status 2.

Heb ik iets fout gedaan?  Dit is niet iets wat ik vaak doe...

Er kwam zoveel over mijn scherm rollen dat ik niet alle gegevens meer
heb, is er ook ergens een log?

Ik zie dat tijdens het bouwen allerlei tests worden uitgevoerd, die weer
bepaalde poorten nodig hebben, die bij mij in gebruik waren.
Is dit normaal en moet ik er voor zorgen de poorten vrij te hebben?
De poorten zijn overigens wel groter dan 1024.

Met vriendelijke groet,
Paul vand er Vlis.