Re: Python compile error

On 06/06/2013 11:55 AM, Paul van der Vlis wrote:

> [...]
> Debian 7 zit versie 2.5.2.
> --------
> root@laptop:~# python
> /usr/share/lod2-refine/webapp/extensions/jython/module/MOD-INF/lib/jython/signal.py
>   File
> "/usr/share/lod2-refine/webapp/extensions/jython/module/MOD-INF/lib/jython/signal.py",
> line 225
>     sun.misc.Signal.raise(_signals[SIGALRM])
>                         ^
> SyntaxError: invalid syntax
> --------
>
> Zou het kunnen dat ik een te oude versie van deze library heb, en hoe

Jython is een python interpreter die in de java-VM draait (in plaats van
native linux, windows..). "sun.misc.Signal..." is dan ook een stuk
java-library dat wordt aan geroepen vanuit het jytphon-script.

Wat voor JRE / JDK's staan er op de ubuntu en debian machines?
Tegenwoordig worden nogal een de "openjdk" per default geinstalleerd,
omdat die tegenwoordig compatible genoeg zijn.  Maar voor dingen als
"sun.[...]" waarvan Sun zelf al zegt dat het niet portable is en niet
door java-apps gebruikt dient te worden, kan ik me voorstellen dat het
nogal kritisch is welke JRE/JDK er gebruikt wordt onder Jython.

Kortom: De oorzaak van het probleem is dus een bug, want de app had geen
objecten/functies uit "sun.[...]" mogen gebruiken volgens de docs. Maar
misschien is er een work-around te vinden door te experimenteren met
verschillende JRE's / JDK's... ?

Succes.

Groeten, Heiko