Installatie van Sigil revisited

De installatie van Sigil, waar ik eerder vragen over had, is inmiddels
mogelijk gebleken.

Sigil is een editor voor e-boeken in epub-formaat, vergelijkbaar met
wat Quanta Plus en Bluefish zijn voor het maken van websites.

De aanwijzingen van de vorige keer blijken ietwat verouderd; de
nieuwste versie heeft Qt 5 nodig en met Qt 4.8 werkt het dus niet.
Hiervoor wordt in /opt een complete nieuwe Qt 5.0.2 geïnstalleerd.
Dit neemt wel maar liefst 1,5 GB in beslag, er zijn mensen die dit wat
teveel van het goede vinden, maar ja, ik heb de ruimte. En het
compileren duurt ook wel een uur.

Het lukt wanneer je precies de aanwijzingen op deze pagina volgt:
http://code.google.com/p/sigil/wiki/RunningFromSource
onder 'Compiling on Linux'. Ik heb de 32-bits installatie gedaan, in
testing.

Voor wie er toch tegenop ziet, moet ik zeggen dat de Windows-versie het
ook goed op Wine doet, zij het hooguit iets trager. De MacOSX-versie
blijkt dan nog het voordeel te hebben dat je meer dan één document
tegelijk geopend kunt hebben, dit is bij de andere twee niet het geval.