Re: Samba versie 4

On 31-05-13 22:44, Frans van Berckel wrote:
> Wie heeft er reeds Samba versie 4 geïnstalleerd op zijn server? Over welke
> debian packages ben je tevreden? Welke adviseer je te builden/gebruiken?

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zou goed naar de changelog kijken:
http://ftp-master.metadata.debian.org/changelogs//main/s/samba4/samba4_4.0.3+dfsg1-0.1_changelog

En wellicht ook hier (verander de URL voor andere versies):
http://www.samba.org/samba/history/samba-4.0.6.html

Ik zou bij voorkeur de samba4 uit stable nemen, maar dat is wel beta2.
Waarschijnlijk doet die gewoon wat je wilt, maar dat ligt er uiteraard
aan wat je wilt. Uiteraard kun je de packages nemen uit experimental,
maar dan krijg je wel steeds nieuwe versies die nieuwe problemen kunnen
geven.

Een andere reden voor beta2 uit stable te kiezen is het feit dat er
api-changes zijn in Heimdal. Je zou dus ook een nieuwere Heimdal
Kerberos nodig hebben (uit Sid) om de Samba4 uit experimental te kunnen
gebruiken onder Wheezy. Er is geloof ook een probleem met libsmbclient
(zie de changelog).

Ik heb nog helemaal geen packages in backports gezien (ook geen andere
packages), maar goede kans dat die er wel gaan komen.