Re: mounting

> ik houd er niet zo van als iemand praat voor iemand anders. Dat is een
> basisfout in de hantering van emails.

Dat is inderdaad een verbeterpunt.

> Dat is voor mij een reden om af te haken.

Een mailinglist hoort bij de systemen die je van binnen uit moet veranderen.

Terug naar een eerdere posting:

Op 2013-05-21 om 08:19 schreef Peter van Summeren:
> [...]

   <knip in="bewoording van stappers">
       een hele boel bomen die bos heten
   </knip>

[1]

> Hallo Geert,

Hallo Mailinglist,

> Bedankt voor je antwoord. Maar!!
> De vorige keer liep /var helemaal vol door texlive-full. Dus, ik denk: zo
> maar installeren werkt niet.

Wat ik er van meegekregen heb
* een command line only installatie
* een succesvolle installatie van grafische omgeving
* een TeX installatie die stokte op een vol /var filesystem
* `aptitude clean` die weer ruimte op /var maakt

Wat ik niet meegekregen heb, hoe de TeX installatie verder gegaan is.

Zo juist `aptitude search tex` gedaan en kreeg onder andere deze output:

 p   texlive             - TeX Live: A decent selection of the TeX Live packages
 i A texlive-base        - TeX Live: Essential programs and files
 p   texlive-full        - TeX Live: metapackage pulling in all components of TeX Live
 p   texlive-doc-nl      - TeX Live: Dutch documentation
 p   texlive-lang-cjk    - TeX Live: Chinese, Japanese, Korean

> Wat dan? Resizen van /home/peter, 250GB (deze dir heeft genoeg aan 80GB)?
> En dan moet het systeemdeel meer krijgen. Gebeurt dat automatisch? Ik heb
> geen LVM.
> Nu zit ik in een deadlock.
>
> Daarna wil ik die andere twee disks actief maken.

Ja, het is een heel bos. Probeer wat bomen te herkennen.
Mijn boodschap is "ga lekker op ontdekkingstocht"
Dat kan met TeX of met `sudo fdisk /dev/sdb` zijn.

[1] 'texlive-full', de "-FULL" valt me nu pas op.
--
Leven en laten leven