Re: hoofdmap bestandssysteem is vol

Het is inderdaad heel ongewoon dat je monitor niet herkend wordt. Heb
je misschien een grafische kaart van nvidia en had je in Squeeze een
propriëtaire driver geïnstalleerd?
Of misschien is de juiste xserver-xorg-video-* driver package niet
geïnstalleerd. Het eenvoudigst is waarschijnlijk om ze allemaal te
installeren:
# aptitude install xserver-xorg-video-all
en dan later aan de hand van de Xorg.log te bepalen welke er gebruikt
is en de rest te deïnstalleren (of te laten staan, dat kost hooguit
wat schijfruimte).

Wellicht heb je wat aan dit forumtopic:
http://forums.debian.net/viewtopic.php?t=25468
Met name het stukje vanaf "gtf".
Als je gtf gebruikt om de modeline te bepalen:
Vul het precieze aantal pixels horizontaal en verticaal in dat je monitor heeft.
Bij lcd-monitors is de refresh-frequentie niet zo belangrijk meer, vul
daar maar 60 in.

Ook dit topic is misschien wel bruikbaar:
http://www.linuxquestions.org/questions/linux-hardware-18/dvi-monitor-screen-resolution-not-detected-debian-wheezy-868159/
Vriendelijke groeten,
Arjen Bax

Op 15 mei 2013 18:54 heeft Willem Jager <willemjager@hetnet.nl> het