Re: /var heeft nog maar 15.2Mb ruimte

Op 2013-05-14 om 15:44 schreef Peter van Summeren:
> [...]
> Ik verzoek ook niet tussen mijn text door te antwoorden, maar achteraf.
> Vanwege mijn beperktheid.
> Verder: als het te veel inzet vraagt, dan kan ik gewoon Squeeze installeren
> (heb ik),
> of over 'n tijdje Wheezy(via DVD's). Alles is nog steeds in de beginfase.
> In principe
> zijn de schijven helemaal leeg (ze hebben wel wat, maar dat kan weg).
> Dus, graag reactie als het te veel moeite kost.
>
> Mijn /var is vol.
> ik heb (Arjen) cat etc/fstab gedaan. Dat geeft het volgende (ik kort af):
   <knip/>

> [...]
> rootfs                     55% gekoppeld aan /
> udev                         0%                      /dev
> tmpfs                        0%                      /run/lock
> tmpfs                        1%                      /run
> /dev/disk/by-uuid/<>  55%                     /
> /dev/sda9                    1%                    /home
> /dev/sda9                    1%                    /run/shm
> /dev/sda9                    3%                    /tmp
> /dev/sda9                    74%                    /usr
> /dev/sda6                    100%                  /var

De kolom met grootte is weg ...

Elders kwam `aptitude clean` als advies voorbij.

Uit de manual van aptitude:

   clean
       Removes all previously downloaded .deb files from the package
       cache directory (usually /var/cache/apt/archives).

Voer vooral eens `aptitude clean` uit.

die tijdens installatie alles 1 partitie had zullen zetten.
--
> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.