Re: /var 96% door download + vier vragen

On 13-05-13 15:09, Peter van Summeren wrote:
> tijdens aptitude install texlive-full bleef alles steken.

Ik gebruik haast nooit aptitude, eigenlijk altijd apt-get.
Maar daar verschillen de meningen.

> df vertoonde /dev/sda6 96% /var

Dus bijna vol, maar niet helemaal.

> Alhoewel ik drie harde schijven heb was er maar een te zien bij Bestand

Waarschijnlijk is het tot één geheel gemaakt, dat is normaal. In Linux
"mount" je partities aan de "root".

> - Van die ene schijf: error mounting: mount wrong fs type, bad option,
> bad superblock on /dev/sdc1

Er lijkt een probleem op deze partitie bij het mounten.

>   missing code page (ik heb dit niet eerder gechecked).
>   Hoe krijg ik dit weer in orde?
> - Hoe kom ik weer tot ongedaan maken van de texlive-full?

Ik zou mijn aandacht besteden aan het weer in orde krijgen van de
partitie, en niet tex gaan verwijderen.

> - Daarna de andere twee schijven installeren?
> - Kan ik nog LVM installeren?

Geef eens het commando "mount" en post de output hier, dan kan ik
wellicht meer zeggen.

> Pas dan kan ik texlive-full op 1 van de twee andere schijven installeren.
> Kennelijk.

Je installeert een programma niet op een bepaalde schijf.

> Vermoedelijk ligt dit aan de niet-geinstalleerde LVM

LVM kan, maar is zeker niet nodig.

> Ik wacht even met het volgende:
> rm -fR /usr/share tex*
> rm -fR /var/lib/tex*

Niet doen!  Een programma verwijder je met bijvoorbeeld:
apt-get remove tex