/var 96% door download + vier vragen

tijdens aptitude install texlive-full bleef alles steken.
df vertoonde /dev/sda6 96% /var

Alhoewel ik drie harde schijven heb was er maar een te zien bij Bestand
- Van die ene schijf: error mounting: mount wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdc1
  missing code page (ik heb dit niet eerder gechecked).
  Hoe krijg ik dit weer in orde?
- Hoe kom ik weer tot ongedaan maken van de texlive-full?
- Daarna de andere twee schijven installeren?
- Kan ik nog LVM installeren?

Pas dan kan ik texlive-full op 1 van de twee andere schijven installeren.
Kennelijk.
Vermoedelijk ligt dit aan de niet-geinstalleerde LVM

Ik wacht even met het volgende:
rm -fR /usr/share tex*
rm -fR /var/lib/tex*

Zal wel even knoeien zijn.