Re: awk versies

Hallo Paul,
ik heb gawk geïinstalleerd door aptitude install gawk
nadat ik expliciet gelezen had dat aptitude ook de dependencies afwerkt.
Hetgeen ik 'n hele prestatie vind.
Deze gawk is goed voor Chinees: testen van de lengte van de volgende (drie) karakters

一 又 的

levert 1 op voor ieder karakter. Fantastisch!!

Terwijl in de mee geleverde mawk dit 3 is.

met vriendelijke groeten,

Peter van Summeren

Op 13 mei 2013 06:15 schreef Geert Stappers <stappers@stappers.nl> het volgende:
Op 2013-05-13 om 03:25 schreef Peter van Summeren:
> Ik heb eerst vragen over het verkrijgen van info:
> -  mawk is van voor de milleniumwisseling: hoe kan ik zien welke betere
> mogelijkheden er zijn?

aptitude search awk

> -   kan ik aptitude  al gebruiken ?( Ik ben aan het begin van:
> http://wiki.debian.org/Aptitude)
>     (zelfde vraag: is er een volgorde in gebruik van aptitude)

just do it, voor de beste leerervaring

Neem ook de tijd om eens http://catb.org/esr/faqs/smart-questions.html te lezen.

> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.