Re: Re: hoofdmap bestandssysteem is vol

On Thursday 09 May 2013 16:31:56 Willem Jager wrote:
> De partitie, zoals hij automatisch is aangemaakt tijdens de installatie
> van squeeze, is 333 mb. Als ik kijk met "gparted" dan is hij dit nog
> steeds en inderdaad vol,er zijn nog enkele kb's vrij. Als ik het
> programma "schijfgebruik" draai dan geeft hij voor de "/"map 28,4 Gb,
> die ook helemaal vol zit.

Kan je de uitkomst van "df -h" posten?
Hoe groot is de harde schijf waar dit op staat en/of heb je meerdere harde
schijven?

Voor zover ik het nu kan zien heeft de installatie bij squeeze een 'fout'
gemaakt door de root partitie maar 333mb groot te maken. Al hoewel het
technisch mogelijk moet zijn een root partitie van 333mb te hebben is de kans
dat je erdoor in de problemen komt erg groot, vandaar het fout tussen
aanhalingstekens.
Als ik het me goed herinner heb ik dit al een keer eerder gezien/gelezen.

Dat schijfgebruik 28,4Gb meldt, komt heel waarschijnlijk doordat een of
meerdere andere partities gemount zijn.