Re: kan deb-multimedia nu verwijderd worden uit Wheezy repository?

In mijn ervaring is het veiliger om de pakketten van deb-multimedia
terug te vervangen met hun originele versie uit de Debian repositories
dan deze gewoon te verwijderen. Er kunnen inderdaad dependencies op
staan waardoor gnome bijvoorbeeld verwijderd zal worden.
Aangezien je toch een desktopomgeving hebt raad ik aan om synaptic te
gebruiken en deze paketten te 'downgraden' naar de wheezy versie.
Eventueel voor of na de deb-multimedia repository uit je sources.list
gehaald te hebben.

Gebruik de synaptic filters om deze pakketten op te sporen.

Die functie van synaptics "versie forceren" kende ik niet. Dat ging inderdaad gemakkelijk. En nu ben ik geheel dmo-vrij! Heerlijk om een opgeruimd gevoel te hebben!

Dank jullie wel allemaal en een fijn, lang weekend van harte toegewenst.

Groeten,
Frank