Re: kan deb-multimedia nu verwijderd worden uit Wheezy repository?

Paul van der Vlis schreef op di 07-05-2013 om 23:36 [+0200]:
On 07-05-13 22:29, Frank Voncken wrote:

> Voor /tmp/lijst, zie bijlage

Daar staat het dus niet in.

Ik denk dat het klopt wat Steven zegt, dat er blijkbaar een pakket
verwijderd wordt waar gnome een afhankelijkheid op heeft.

> Jawel. Mijn sources.list is vrij conservatief:
>
> deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy main contrib non-free
> deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy main contrib non-free
>
> deb http://security.debian.org/ wheezy/updates main contrib non-free
> deb-src http://security.debian.org/ wheezy/updates main contrib non-free
>
> deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy-updates main contrib non-free
>
> deb http://mozilla.debian.net/ wheezy-backports iceweasel-release
>
> deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy-backports main contrib non-free

Dit ziet er vrij normaal uit, alleen die mozilla.debian.net kan
misschien problemen geven omdat dat niet erg goed getest wordt.

O? Wist ik niet. Maar in het verleden heb ik nooit problemen gehad. Met Iceweasel 10 kom ik nu enkele websites tegen die zeggen dat de browser verouderd is.

Het ook een optie om Chromium te gebruiken, deze houden ze up-to-date
zag ik. Dat verbaasd me eigenlijk wel:
http://www.debian.org/releases/stable/amd64/release-notes/ch-information.nl.html
"Chromium - while built upon the Webkit codebase - is a leaf package,
which will be kept up-to-date by rebuilding the current Chromium
releases for stable."
http://packages.qa.debian.org/c/chromium-browser.html

> Oke. Ik zal het proberen. Maar eerst even kijken wat jij zegt over de
> tmp/lijst en de sources.list.

Ik zou het uitvoeren en dan een aantal pakketten opnieuw installeren,
zoals gnome en gimp.

Is gedaan, dat ging prima.

Zelf zal ik ook wat beter op gaan letten op wat er verwijderd wordt,
eigenlijk kijk ik nu vooral naar /tmp/lijst.

De /tmp/lijst is overigens nu logischerwijs leeg. Tot nu toe gaat het goed. Ik heb nog die dmo-pakketten in synaptics en dus afkomstig van deb-multimedia.org. Twee vragen van een redelijke newbie als ik zijn: alles downgraden en hoe?

Nu ga ik naar bed, morgen wordt het weer een drukke dag.

Hartelijke groeten,
Frank