Re: kan deb-multimedia nu verwijderd worden uit Wheezy repository?

Ik zie in je bijlage dat apt het pakket verwijderen wil, maar staat het
in /tmp/lijst ?

Voor /tmp/lijst, zie bijlage

En is je sources.list correct en heb je apt-get update gedraaid?

Jawel. Mijn sources.list is vrij conservatief:

deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy main contrib non-free
deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy main contrib non-free

deb http://security.debian.org/ wheezy/updates main contrib non-free
deb-src http://security.debian.org/ wheezy/updates main contrib non-free

deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy-updates main contrib non-free

deb http://mozilla.debian.net/ wheezy-backports iceweasel-release

deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ wheezy-backports main contrib non-free

Dit is een interessante aptitude link:
http://www.algebraicthunk.net/~dburrows/projects/aptitude/doc/en/ch02s03s05.html#tableSearchTermQuickGuide

~o betekent: Match installed packages that cannot be downloaded. Kun je
het pakket "gnome" installeren?  Overigens is gnome geen belangrijk
pakket, het heeft alleen veel afhankelijkheden, dus je kunt het rustig
even verwijderen en daarna weer installeren.

Oke. Ik zal het proberen. Maar eerst even kijken wat jij zegt over de tmp/lijst en de sources.list.

Groeten,
Frank