Re: kan deb-multimedia nu verwijderd worden uit Wheezy repository?

On 07-05-13 21:14, Frank Voncken wrote:

> Uit de lijst van de te verwijderen pakketten staan onder andere gnome,
> zie bijlage. Ik vind dat vreemd... Graag jouw advies.

Ik vind dat ook vreemd en heb even geen verklaring. Ik heb het pakket
'gnome' ook geinstalleerd, bij mij komt het niet in /tmp/lijst te staan
na bovengenoemd commando.

Ik zie in je bijlage dat apt het pakket verwijderen wil, maar staat het
in /tmp/lijst ?

En is je sources.list correct en heb je apt-get update gedraaid?

Dit is een interessante aptitude link:
http://www.algebraicthunk.net/~dburrows/projects/aptitude/doc/en/ch02s03s05.html#tableSearchTermQuickGuide

~o betekent: Match installed packages that cannot be downloaded. Kun je
het pakket "gnome" installeren?  Overigens is gnome geen belangrijk
pakket, het heeft alleen veel afhankelijkheden, dus je kunt het rustig
even verwijderen en daarna weer installeren.
De rest zoals '-F %p' en het tr-commando heeft alleen met de output
formattering te maken.