Re: kan deb-multimedia nu verwijderd worden uit Wheezy repository?

On 07-05-13 00:27, Frank Voncken wrote:

> Dank je wel voor je uitleg, Paul. Ik liet me destijds overhalen dat ik
> gerust deb-multimedia.org kan gebruiken, zie
> http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=80452#p438613
> <http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=80452#p438613> . Maar nu
> multimedia in Wheezy verbeterd is, wil ik graag van deb-multimedia.org
> af en een kans geven aan de officiële weg. Hoe kan ik dit doen?
> Misschien toch volledig nieuwe schone installatie doen?

Wat ik doe is eerst sources.list aanpassen en opschonen, dan upgraden
naar de volgende versie, en dan:

aptitude -F %p search ~o | tr -d "[:blank:]" > /tmp/lijst
pico /tmp/lijst  #weghalen wat moet blijven
apt-get remove `cat /tmp/lijst | tr "\r \n" " "`

In de eerste regel genereer je met aptitude een lijst van alle packages
die geinstalleerd zijn, maar die niet in de repositories van
/etc/apt/sources.list staan. Op de tweede regel bekijk je die lijst nog
even, mocht er iets in staan wat je toch wilt houden dan kun je het daar
weghalen (bijvoorbeeld dvdcss2 voor encrypted DVD's). In de derde regel
verwijder je alle amdere pakketten.

Voordeel hiervan is ook dat je alle pakketten weghaalt waarop geen
security support meer zit omdat ze uit Debian verwijderd zijn. En verder
dus alle pakketten van duistere oorsprong.

Uiteraard kun je ook opnieuw installeren, maar dat is vaak meer werk.