Re: kan deb-multimedia nu verwijderd worden uit Wheezy repository?

Paul van der Vlis schreef op ma 06-05-2013 om 23:34 [+0200]:
Hallo Frank,

On 06-05-13 20:33, Frank Voncken wrote:
> Bij de release van Wheezy als Debian Stable las ik dat het qua
> multimedia flink verbeterd zou zijn en dat multimedia-spul van "derde
> partijen" (moet ik hier lezen: deb-multimedia.org?) in de meeste
> gevallen niet meer nodig zou zijn. Zie tekst van Debian.org:
>
> /Debian wheezy comes with improved multimedia support: //ffmpeg//has
> been replaced by the libav fork (//libav-tools//), which is considered
> to feature a more conservative release process and thus fit better to
> Debian's needs. It provides all libraries and prepares an upgrade path
> [...]

Ik stop geen deb-multimedia in mijn sources.list (ook niet onder
Squeeze), en het is bekend dat het gebruik soms problemen kan geven, zie
punt 3 hier: http://wiki.debian.org/DebianMultimedia/FAQ

Als je encrypted DVD's wilt afspelen dan heb je een pakket nodig wat
niet in Debian zit. Nu ben ik al lange tijd op zoek naar een encrypted
DVD om dit te testen, maar ik kan er geen vinden. In de praktijk zijn
dus de meeste DVD's niet encrypted. Maar, je moet er net maar een willen
afspelen...

Verder heb je extra pakketten nodig als je CD's wilt rippen naar MP3.
Dus niet om MP3's af te spelen, maar om ze te maken. Overigens zie ik
dat er in Wheezy nu wel een pakket voor is, in Squeeze was dat er nog niet.

Wat ik doe als ik een pakket nodig heb uit deb-multimedia.org is het
downloaden en dan installeren met dpkg. Uiteraard heeft dat nadelen,
maar die vind ik wel opwegen tegen de voordelen.

Zie hier voor een aantal goede oplossingen:
http://wiki.debian.org/MultimediaCodecs

Dank je wel voor je uitleg, Paul. Ik liet me destijds overhalen dat ik gerust deb-multimedia.org kan gebruiken, zie http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=6&t=80452#p438613 . Maar nu multimedia in Wheezy verbeterd is, wil ik graag van deb-multimedia.org af en een kans geven aan de officiële weg. Hoe kan ik dit doen? Misschien toch volledig nieuwe schone installatie doen?

Hartelijke groeten,
Frank Voncken