Re: installatie van gawk (op MacOS)

De root vraag is opgelost. Bedankt voor de link.
Mijn tweede vraag: wanneer en waar komen de Debian users bij elkaar?
met vriendelijke groeten,
Peter

Op 6 mei 2013 06:19 schreef Stappers <stappers@stappers.nl> het volgende:
Eerdere Onderwerp (Subject) : chown question + SUN

Op 2013-05-05 om 18:48 schreef Peter van Summeren:
> Hallo,
> ik heb op mijn Apple MacBookPro de Admin rechten.
> Nu wil ik een nieuwe gawk installeren. De awk van Apple is de beroerdste
> die er is.
> Als eerste is daarvoor nodig een nieuwe gettext.
> De  configure en make gaan prima, maar de make install kan geen directory
> aanmaken.
   <knip/>

Mijn verwachting / inschatting is dat 'Fink', Debian dpkg & apt voor MacOS,
gawk installeert zo als we gewend zijn.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Fink voor vervolginformatie.

Groeten Stappers