Re: Twee IMAP servers tegelijk

On 02-05-13 21:39, Geert Stappers wrote:

> Mijn e-mail programma heeft 3 (DRIE!) antwoord knopen   8^)
>      * reply
>      * reply-to-all
>      * reply-to-list

Mijn mailclient heeft nog meer knopjes, maar in de praktijk gaat het
regelmatig fout. Dat komt vast omdat ik dan niet nadenk, en ik weet dat
jij dat juist wilt bevorderen. Ahum ;-)

> Terug naar onderwerp  ( back to topic )

> In  /var/cache/apt/archives/ ligt de  .deb, installeer die met hand.
>
> Mijn inschatting is dat
>
>   dpkg -x  /var/cache/apt/archives/de_andere_imap_server /
>
> doet wat je _normaal niet wilt_

dpkg, goed idee...

Met -x krijg ik de melding dat ik een directory moet opgeven waar het
moet worden uitgepakt.
Met -i krijg ik de melding dat er conflicterende bestanden zijn.

In de manual staat een optie --force-things waarbij "conflicts" een
"thing" is. Dus --force-conflicts.  En dat lijkt te werken!

> Euh, om wat het advies te doen. Zou er een
>
>     http://wiki4.cyrus.org/migratie/Dovecot
>
> zijn ?????

Uiteraard. Mijn ervaring is dat tools op imap-nivo het goed doen, ik heb
vooral ervaring met imapsync, maar ik geloof dat er in Debian nu een
alternatief zit (even de naam kwijt).

Bij andere oplossingen verlies je meestal je "flags". Dus bijvoorbeeld
of iets gelezen is.