ChromeBook en Linux

Hallo Paul,
ik had eerst op je website gekeken naar laptops zonder OS. Daar was als mogelijkheid de Lemote uitgekomen. Maar toen ik op Reuters zag dat Linux er "naast" kon, en ook omdat het
ChromeBook betere hardware heeft, ik ook niet het maximale wil: daarom ga ik de ChromeBook aanschaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar Debian.
Inderdaad een risico omdat ik geen expert ben in het "omzetten". Er is ook geen manual. Maar de Lemote is twee keer zo langzaam.
Het is misschien wel leuk om te vertellen waarom ik dit doe.
Een maand of zo geleden heeft er op arxiv.org een artikel gestaan over efficienter chinees leren. Het was een heel nieuwe methode. De groep onder leiding van Jinshan Wu had uitgezocht hoe woorden die de scholieren in China moeten kennen zijn opgebouwd. Zie op arXiv:1303.1599
Jinshan Wu heeft ook een eigen website: http://jinshanw.6579.idcice.net/indexE.php
(eventueel de engelse versie aanklikken).
Daar staan verschillende files die betrekking hebben op het artikel - en is ook een pdf file te downloaden (2 m * 2 m) waarop alles te zien is.
Het lijkt me leuk om voor mijzelf ook zoiets te maken (met behulp van de files op de website).
Gewoon een aanleiding om een kleintje computer te kopen. Een hobby waarbij ik gawk, Latex
nodig heb. En nog vele andere zaken wil ik op de lange termijn uitzoeken over het Chinees.
Hier is iets nieuws aan de hand!
Bedankt voor je reactie.
met vriendelijke groeten,
P_ter