Re: DVD9 naar DVD5

On 30-03-13 20:54, Diederik de Haas wrote:

> dvd95 is nu (?) onderdeel van deb-multimedia. Ok niet offieel Debian, maar zit
> waarschijnlijk bij deb-multimedia vanwege licentie cq mogelijke illegaliteit in
> bepaalde landen.

Volgens mij omdat het aan code-duplicatie doet. Zo zitten DVD-author en
Vamps er bijvoorbeeld bij in.

Het pakket is er daar alleen voor testing. De PC waar ik de data op heb
draait stable en daarop kan ik hem niet installeren.

Daarom de tar.gz bekeken, maar daarmee heb ik wat minder ervaring. Ik
weet niet goed waar "make install" de data naartoe kopieert en of dat
andere dingen op mijn systeem in de war brengt. En zal "make uninstall"
het netjes doen?  Kan ik zo'n programma ook draaien zonder die "make
install" zit ik me af te vragen.

> Wat bedoel je overigens met 'lucht'? Echt zinloze bits of dingen waar jij zelf
> geen interesse in hebt?

ddrescue zegt: "ipos: 3928 MB". Dus dan denk ik dat er maar 4 GB van
belang is. Misschien heb ik dat mis.

> In het eerste geval, zou je de iso kunnen mounten (of
> originele dvd gebruiken) en de bestanden naar je hdd kopieren en van daar uit
> een nieuwe dvd/iso maken.
>
> En/of je gaat met dvd-author aan de slag ...

Dat heb ik wel eens gedaan, maar het is een vrij lastige meterie.

> Maar meer info over wat je wilt doen zou handig zijn.
> Is het een een film waar je iets mee wilt of een gewone data schijf
> dat op dvd is gezet. En het lijkt alsof je iets van een dvd gehaald
> hebt en daar een iso van gemaakt hebt en nu wil je er weer een dvd
> van maken??

Ik wil een bestaande DVD kopieren. Hij zit vol krassen en is niet meer
normaal af te spelen. Ik heb met ddrescue een iso gemaakt, maar die is
te groot voor een DVD5.

Bedankt voor het meedenken!