Re: DVD9 naar DVD5

On 30-03-13 20:30, Frans van Berckel wrote:

> Sorry, maar ik gebruik de DVD speler eigenlijk al meer dan een jaar niet
> meer. Dat is sinds ik een Linux TV met ethernet aansluiting heb
> aangeschaft.

Welke?  Bevalt hij?

> Minidlna op de server installeren en spelen maar.

Ik ken het. Heb het al voor verschillende klanten geïnstalleerd.

> Maar je kan ook met XBMC met een PC bij de TV realiseren. Of de video op
> een USB stick zetten en deze in player of TV steken.
>
> *lineair tv kijken is zo 2012*

Dit gaat over een DVD van een buurvrouw die niet meer af te spelen was.
Ik heb hem "gered" met GNU ddrescue.

Dat gaat overigens heel mooi, alleen met de -d functie voor
direct-access deed hij het bij mij niet, terwijl die optie toch overal
in de voorbeelden wordt gebruikt. Dit gebruik ik nu:

ddrescue -r3 /dev/sr0 dvd.iso logfile.txt

Aan te bevelen is om zo'n DVD eerst te reinigen met een apparaat wat ze
bij videotheken hebben. Dat scheelde een boel fouten. Ik heb er nu nog
17 overigens, in totaal 70 KB.