Re: programma belastingdienst libXext.so.6 Debian

Matijs van Zuijlen schreef op wo 13-03-2013 om 07:30 [+0100]:
On 12/03/13 21:39, Frank Voncken wrote:

> En, heeft iemand nog idee hoe ik dit kan oplossen? Terminal geeft aan dat
> ib2012ux niet kan vinden en het dus niet kan afspelen. Ik ben nog altijd benieuwd!
>
> Frank

De foutmelding betekent dat hij iets anders niet kan vinden. Als hij het
commando zelf niet kan vinden zegt bash namelijk dit:

  matijs@walnut:~$ foob
  bash: foob: command not found

Terwijl als er een ander bestand mist je dit krijgt:

  matijs@walnut:~$ bash blub
  bash: blub: No such file or directory

Goed, ik heb het maar eens gedownload en krijg precies dezelde melding. Op goed
geluk maar eens `strings ib2012ux` gedaan om te kijken of daar wellicht
bestandsnamen uitkomen die onvindbaar zouden kunnen blijken. En ja hoor:
bovenaan prijkt /lib/ld-linux.so.2, en die is er niet.

  [matijs@walnut] apt-file search ld-linux
  libc6: /lib/x86_64-linux-gnu/ld-linux-x86-64.so.2
  libc6: /lib64/ld-linux-x86-64.so.2
  libc6-i386: /lib/ld-linux.so.2
  libc6-i386: /lib32/ld-linux.so.2

Even snel libc6-i386 installeren dus. En daarna krijg ik keurig:

  [matijs@walnut] ./ib2012ux
  ./ib2012ux: error while loading shared libraries: libXext.so.6: cannot open
  shared object file: No such file or directory

Zie verder de al gegeven oplossing om libXext.so.6 geïnstalleerd te krijgen.

Matijs

Beste allen,

Eindelijk een mail van mij (ik ben overdag meestal niet bij mijn Linux-laptop, woensdagavond zat ik gekluisterd aan tv ivm de paus, gisteravond was ik te moe). Nu heb ik op basis van jullie interessante aanwijzingen enkele commando's uitgevoerd, en jawel, het aangifteprogramma start nu op!! Fantastisch! Nu kan ik de aangifte invullen. Nogmaals dank!!

Hartelijke groeten,
Frank