Re: Beleid taz services die gepatcht worden?

On 13-03-13 10:25, Artikel-140 wrote:
> Goedendag,
>
> Vandaag heb ik Apache gepatcht van en naar  Apache2-utils:i386
> (2.2.22-12, 2.2.22-13). Wat mij opviel is dat de service na de upgrade
> automatische werd aangezet.
>
> Apache heb ik voor een bepaalde reden uitgezet tijdens booting, netjes
> via het update-rc.d script.

via "update-rc.d remove", of via "update-rc.d disable"?

> De apache server werd aangezet in een onwenselijk omgeving en ik kan mij
> bedenken dat mensen  dit over het hoofd zien. Ik weet dat Debian
> standaard beleid heeft om een service direct na installatie aan te
> zetten. De vraag die nu bij mij rijst of dit by default is of dat er een
> fout is ingeslopen.

In het eerste geval is het jouw fout; in het laatste geval lijkt het op
een bug.

--
Copyshops should do vouchers. So that next time some bureaucracy
requires you to mail a form in triplicate, you can mail it just once,