Beleid taz services die gepatcht worden?

Goedendag,

Vandaag heb ik Apache gepatcht van en naar  Apache2-utils:i386
(2.2.22-12, 2.2.22-13). Wat mij opviel is dat de service na de upgrade
automatische werd aangezet.

Apache heb ik voor een bepaalde reden uitgezet tijdens booting, netjes
via het update-rc.d script.

De apache server werd aangezet in een onwenselijk omgeving en ik kan mij
bedenken dat mensen  dit over het hoofd zien. Ik weet dat Debian
standaard beleid heeft om een service direct na installatie aan te
zetten. De vraag die nu bij mij rijst of dit by default is of dat er een
fout is ingeslopen.

Met vriendelijke groet,
Maikel van Leeuwen