Re: cat /proc/interrupts

> Was de diskperformance slecht? Hoe zit het met de gezondheid van de
> schijf(ven)? Werkt DMA naar behoren? Wat voor systeem is het uberhaubt?
>
> IRQ's worden gedeeld bij de vleet in hedendaagse systemen en zouden zo
> goed als geen invloed moeten hebben op de performance van de apparaten.
> De rol van IRQ's is ook wel veranderd in de loop der jaren. In meeste
> gevallen niet echt iets om je zorgen over te maken, tenzij je een heel
> oud beestje hebt die nog met ISA kaarten e.d. te maken heeft.

Nee op zich niet slecht. Ik keek alleen of het beter kon. Heb de server
gekregen en dan is het altijd goed om een en ander na te lopen. Nu gebruik
SATA niet, maar USB soms wel. Deze drie zitten dus op de zelfde IRQ.

Weet nu, na wat lees werk, waar veel wat van het I/O verkeer vandaan komt.
Er draait op deze server namelijk een RAID 1 en een RAID 50. Dat is vragen
om dit soort van issues. Hij staat dan toch even, twee maal zes hard
drives voor data, plus tweetal maal voor een mirror van de root te syncen.

Ik was aan het spelen met een extra drive, de 15e in het systeem die niet
echt in gebruik is. Ik kreeg een foutmelding in de syslog bij een kopieer
slag naar deze disk. Het leek net of hij telkens even stopte. En ben toen
op zoek gegaan. Een melding die ik btw niet meer kan vinden in de logfile.

Hoe test ik dat, het goed functioneren van de DMA?

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel