Re: Skype alternatief wijzigt wat veel

On 07-03-13 23:48, Rutger van Sleen wrote:

> Dus, datgene wat je misschien zelf handmatig zou doen, hebben ze voor
> jou geautomatiseerd, schandalig!
>
> Er zijn genoeg projecten die in hun documentatie uitleggen die hetzelfde
> uitleggen, maar waarbij je dat als gebruiker dat zelf moet uitvoeren.

Precies, dat is ook de correcte manier, dan heb je het zelf in de hand.

> Ik
> zie niet zo waarom dit anders is, gezien ze op meerdere plaatsen
> duidelijk aangeven wat het doet.

Ze geven het inderdaad duidelijk aan, maar de volgende keer misschien
niet meer. Of de volgende club.

> Ik vind het wat ver gezocht om er direct wat 'verdachts' in te zien. Je
> kan ook de source code downloaden en die handmatig installeren. Of in
> eerste instantie uitzoeken wat hun beweegredenen zijn, misschien zoeken
> ze iemand die Debian maintainer wil worden of vinden ze zich nog niet
> volwassen genoeg om in de officiele repro's meegenomen te worden,
> enzovoorts, enzovoorts.

Hun beweegreden is waarschijnlijk dat het simpel is.

> Dit soort onzekerheidskwekerijen hebben we al genoeg, laten we
> alsjeblieft proberen om eerst verder te kijken voordat er wild
> gespeculeerd gaat worden.

Ik speculeer niet wild, ik signaleer iets en vraag om wat jullie vinden.

Mijn gedachte was dat dit niet hoort. Net zoals het bijvoorbeeld ook
niet hoort dat een programma zomaar contact opneemt met zijn makers
volgens mij.
Maar er is inderdaad een /etc/apt/preferences.d/ en een
/etc/apt/trusted.gpg.d/, dus misschien is het wel helemaal correct...