Re: Chinese computers

On 30-01-13 18:03, Peter van Summeren wrote:
> Hallo Paul,
> bedankt. Dit adres ken ik. Het is een project van de chinese regering.
> Prima.
> Ik zoek iemand die deze computer gebruikt.

Nieuwste model:
http://teknohog.godsong.org/hardware/naga/
onderaan staan ook interessante links naar community-sites.

Op http://lemote.kd85.com/ staan veel links, die soms niet direct
herkenbaar zijn als links.

> Er moeten in China velerlei experimenten zijn, met kleine
> computerfabrikanten.
> Dus, als je toch ergens iets leest de komende maanden, of 'n idee hebt,
> dan graag.

Ik zal aan je denken, maar ik heb niet zoveel contacten richting China.

Wat misschien nog interessant is zijn de QNAP NAS-sen. Daarop kun je
prima Debian draaien, en mensen van QNAP komen ook naar Debian
conferenties. http://www.cyrius.com/debian/orion/qnap/
Is Taiwan China of niet? ;-)

Ik heb wel eens gehoord dat in Azie maar erg weinig Debian wordt
gedraaid. Hmm, dat was in dit artikel:
http://w3techs.com/blog/entry/debian_is_now_the_most_popular_linux_distribution_on_web_servers