Re: taalleersoftware

Op 18-01-13 22:26, Geert Stappers schreef:

> Hallo,
>
> Wat is er zo al aan software in Debian om de Nederlandse taal te leren?
>
> En wat daarvan is voor kinderen in de leeftijd  7 tot 12?

Wat ik ken is de software die gemaakt is voor de inburgeringscursus.

Die cursus is niet voor kinderen bedoeld, maar wel vrij simpel en
daardoor wellicht bruikbaar voor kinderen. Het zijn allemaal plaatjes
waar je op moet klikken en dergelijke, en er zitten filmpjes tussen.
Best mooi.

Het wordt op een DVD geleverd, als ik het me goed herinner is het
eigenlijk een website met een Apache server op localhost. Ik heb hem
destijds op de harddisk gekopieerd en een shortcut gemaakt, dan
functioneert het een stuk prettiger. Het aan de praat krijgen heeft me
wel wat moeite gekost.

Daarnaast waren er ook nog een aantal CD's bij.

Ik kan er nog wel eens met kinderogen naar kijken als je het interessant
vind.