Re: Plop geluiden

Op 16-01-13 09:49, Winfried Tilanus schreef:
> On 01/15/2013 06:15 PM, Paul van der Vlis wrote:
>
> Hoi,

> Zie je dan USB-meldingen in de syslog/dmesg? Het is mijn ervaring (met
> USB-hardisks) dat een error in de USB-bus heel transparant opgevangen
> kan worden. Maar dat levert (bij mij in ieder geval) wel meldingen in de
> syslog op.

Ik heb de user even tijdelijk uitgelogd, en niets meer gehoord.

Behalve als ik het geluid harder en zachter zet, dan hoor ik wel
plopgeluiden (ik ben dan in GDM).

Maar als ik met ctrl-alt-F1 naar een tekstterminal ga, dan hoor ik geen
plopgeluiden als ik het geluid harder of zachter zet. Dus de geluiden
lijken toch uit de computer te komen, ze hebben iets met X te maken
wellicht.

Als ik inlog in de tekstterminal, en ik maak daar een fout (bijvoorbeeld
op backspace drukken terwijl alle tekens al verwijderd zijn), dan piept
de computer, en niet de speakers.

Ik zal nu weer inloggen en als ik wat hoor zal ik in de logs gaan kijken.