Re: Plop geluiden

Hoi Winfried,

Op 15-01-13 16:16, Winfried Tilanus schreef:
> On 01/15/2013 09:30 AM, Paul van der Vlis wrote:
>
> Hoi,

> Kan je iets meer uitleggen? Is de plop zo een plop zoals je soms hoort
> als je een versterker aanzet

Zo klinkt het wel een beetje. Maar bij die digitale boxjes hoor je
verder helemaal geen ruis o.i.d.

Hetzelfde geluidje hoor ik overigens reproduceerbaar als ik met de
boxjes het geluid harder of zachter zet. Als ik het geluid software
matig harder of zachter zet hoor ik het niet.

> , of is het echt een geluidsbestandje dat netjes wordt afgespeeld?

Dat denk ik wel, het geluidje is altijd precies hetzelfde.

> Is de speakerset gelinkt aan een seat of
> generiek voor de hele computer?

Dat weet ik niet, ik heb niets speciaals gedaan. Het gaat om een
Supermicro server, er zit dus verder geen analoge geluidskaart in en het
zal dus de default geluidskaart zijn van de machine.

> En als 'ie gelinkt is aan een seat, is
> er dan een sessie van (een van) de bijbehorend gebruiker(s) altijd open
> of niet?

Er staat meestal wel een sessie open. Ik zal het eens proberen met de
sessie gesloten.

Met gesloten sessie hoor ik overigens wel de plopgeluiden als ik het
geluid harder of zachter zet.

> Als het niet gebruiker gerelateerd is, zijn er dan
> waarschuwingen in de syslog die correleren met het geluid?

Als ik weer geluid hoor, zal ik eens op dat tijdstip in de syslog gaan
kijken. Bedankt voor het meedenken.