Plop geluiden

Hallo,

Ik heb hier thuis een server met Wheezy, die ik tevens ook als desktop
voor gasten gebruik. Er zit een lange USB kabel tussen de machine en de
"werkplek", waarover ik ook het geluid laat lopen.

Ik gebruik zo'n Logitech USB speakersetje (waarin ook een geluidskaart
zit). Prachtig geluid geeft dat, alleen jammer dat er af en toe,
onregelmatig, "plopgeluiden" klinken.

Nu kan ik me herrinneren dat ook mijn oude server wel piepgeluiden
maakte, maar dat was in de gangkast en dus minder storend.

Heeft iemand een idee waar deze geluiden vandaan komen en hoe ze te
voorkomen zijn?  De server is o.a. een mailserver. Maar als ik een
mailtje naar mezelf stuur hoor ik geen plopgeluid.