Re: (emulatie van) i386 op x86_64

Op 03-01-13 14:23, Geert Stappers schreef:

> Die kende ik nog niet, dank.

Ik vond de beschrijving op de wiki pagina over Skype erg bruikbaar, maar
dat is wel voor Wheezy:
---------
# dpkg --add-architecture i386
# apt-get update
# wget -O skype-install.deb http://www.skype.com/go/getskype-linux-deb
# dpkg -i skype-install.deb
# apt-get -f install
---------

> In een chroot environment is het mij nog niet gelukt
> om daar `aptitude install nog-een-package` te doen.
> Op een of andere manier krijg ik daar networking niet aan de gang.

Hij gebruikt de networking van het hoofdsysteem.
/etc/network/interfaces moet leeg zijn.
/etc/resolv.conf moet uiteraard een nameserver bevatten.

Ja, er zijn niet alleen antwoorden, maar ook vragen nodig ;-)