Fwd: Re: Opzetten van een Postfix, ik zie door de bomen het bos niet meer

On 08.10.2012 10:48, Paul van der Vlis wrote:
Op 07-10-12 21:25, Vincent Zweije schreef:
On Sun, Oct 07, 2012 at 12:55:39PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

Waarom zou je dat willen? Als je een backup-MX wilt draaien kan dat ook
prima over poort 25, een andere poort lijkt me ingewikkeld en onnodig
(tenzij uitgaand verkeer over poort 25 geblokkeerd wordt bij de backup MX).

Ik vraag me ook af wat een backup mx record voor funktie heeft. Het is leuk als de eerste server eruit ligt, dat de tweede server het dan wel oppakt. Maar als er maar 1 mx records is en dus 1 server, dan wordt het toch een paar keer geprobeerd het af te leveren als deze offline is, lijkt me.

Ben je ooit een provider tegengekomen die poort 25 blokkeert voor
inkomend verkeer?  Ik niet.

Ik wel ! Hier op de uni kan ik niet connecten via poort 25, die moet echt via de mailservers lopen van de uni. Hier zit dus een blokkade op het zelf draaien van een eigen mailserver.

Stephan