Re: Bestanden delen via NFS

Op 18-09-12 20:21, BjornW schreef:
> Hallo Paul,
>
> Voor de read-only problematiek zou je even goed moeten nagaan met welke
> rechten je bestanden deelt en of deze gebruikers in dezelfde groep
> zitten op de verschillende machines, alhoewel ik dan niet kan verklaren
> waarom het weer werkt na een reboot.

Ik blijk een fout te hebben gemaakt in de umask op een machine,
blijkbaar overruled /etc/profile de instelling van pam_umask.

Hierdoor kloppen mijn tests wellicht niet. Ik wou deze vraag daarom maar
even intrekken.  Dom van me om de rechten niet goed te bekijken, ik
dacht dat het locking was.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.