Re: Magnet links

Op 31 mei 2012 schreef Paul van der Vlis:
> Weet iemand een methode waarmee je magnet-links kunt gebruiken binnen
> bittorent? Deze magnet links zijn o.a. te vinden op Pirate Bay, maar
> vast ook elders.
>
> Ik vond deze bug met work-arround, maar het functioneert niet bij mij:
> Ik krijg geen "associate application box" met de Iceweasel van Debian
> stable.
>
> Om te reproduceren:
> Mocht je geblokkeerd zijn dan kun je op Pirate Bay komen via o.a.
> http://www.newipnow.com/
> dan connect to http://thepiratebay.se/
> zoeken op b.v. "debian".

Bovenstaande vraag is alweer een paar maanden oud, maar toevallig kom
ik er nu beter achter hoe dat met die 'magnet links' zit, en snap ik ook
waarom je geen 'associate application box' krijgt.

Ik kan het het best uitleggen door met een andere proxy te beginnen,
nl. http://superproxy.nl , een Nederlandse dus. Via die site maak je
contact met http://thepiratebay.se, zoekt naar 'debian' en bij de
eerste hit, Debian_6.0.5_i386_netinst.iso, ziet de URL van de magnet
link er zo uit:

http://superproxy.nl/index.php?=&=http://thepiratebay.se/search/debian/0/99/magnet:?xt=urn:btih:ac10eb57213131a1113321c66b991ec125aafe55&dn=Debian_6.0.5_i386_netinst.iso&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.openbittorrent.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.publicbt.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.istole.it%3A6969&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.ccc.de%3A80

Je ziet dat de proxy aan het begin iets heeft toegevoegd, nl.
http://superproxy.nl/index.php?=&=
Volgens mij herkent Iceweasel daardoor de magnet link niet meer als
iets dat gedownload moet worden, trouwens andere browsers ook niet.

De originele URL krijg je als je die toevoeging weglaat, dus alles
vanaf http://thepiratebay.se/... tot aan het eind.
Die zou naar alle waarschijnlijkheid werken, ware het niet dat je
provider alle URL's die met http://thepiratebay.se beginnen, nu juist
heeft geblokkeerd, dus dat werkt ook niet.

Nu ken ik twee programma's die met magnet links werken, nl.
transmission en vuze, ze zitten beide in de repositories.
Start b.v. transmission op met de magnet link, dat is in bovenstaande
URL alles vanaf 'magnet' tot aan het eind:

$ transmission-gtk magnet:?xt=urn:btih: .... ccc.de%3A80

Kijk!.... _Dat_ werkt.

Nu de proxy die jij noemde, nl. www.newipnow.com. Die maakt van de
magnet-URL iets heel anders, iets onherkenbaars, waarin ook het woord
'magnet' niet voorkomt. Voorzover ik het kan bekijken, maakt dat de
magnet-URL onbruikbaar, ook omdat ook deze proxy er wel iets aan
toegevoegd zal hebben.

Ik heb nog een andere proxy geprobeerd, nl. www.alwaysapirate.org, maar
ook die vermangelt de magnet-URL's. Dus de enige bruikbare proxy die ik
tot nu toe heb gezien, is superproxy.nl.

Het is wellicht mogelijk om Iceweasel, na een klik op de 'magnet link',
transmission(-gtk) te laten starten met als argument bovenstaande URL,
waarvan alles tot aan 'magnet' is weggehaald. Heb zelf niet zo veel
tijd voor deze puzzel, maar misschien voelt iemand zich geroepen.