Knoppix op USB stick m.b.v. VM

Hallo,

Van Knoppix heb ik een .ISO image ( en mijn torrent share rating stijgt )

Graag had ik die Knoppix op een USB memory stick.

Volgens http://knoppix.net/wiki/Category:Hard_drive_Installation#Flash_disk_installation
is er gewoon een menuoptie voor.

Om geen DVD te verbranden,
wil ik de "conversie" met behulp van een Virtual Machine doen.

In virtualbox heb ik nog niets gevonden dat de USBstick op /dev/sdc
als disk gebruikt moet worden.

Van qemu weet ik dat ie wel zo iets kan,
maar van qemu heb ik alleen textmode gebruikt.
En heb dus wat (koudwater)vrees of gaat lukken de grafische knoppix.

Nu ik dus aan een twee Virtual Machine programma ga beginnen, wat vragen:

* Zou Virtual Box wel een /dev/sdX als disk kunnen gebruiken?
* Wat zijn jullie ervaringen met qemu en grafische emulatie?
* Welke andere V.M. techniek zou voor deze toepassing geschikt zijn?

> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.