Re: Vollopend geheugen?

Ik eh, denk dat ik er een beetje uit ben.
Bij tmpfs wordt naar een virtueel filesysteem in de RAM geschreven.
Voor tmpfs is in Debian standaard maximaal de helft van die RAM
beschikbaar.
Tel je de beschikbare ruimtes voor tmpfs, zoals weergegeven in de df-
output, bij elkaar op, dan krijg je inderdaad 103344 + 5120 + 206688 +
206688 1k-blocks, dit is zo'n 500 MB, zijnde de helft van mijn 1 GB RAM.

Nu zou ik de grens voor /tmp kunnen verhogen:

    mount -t tmpfs -o size=400m tmpfs /tmp

maar het beste zou zijn om meer RAM in de machine te prikken.