Re: Uitbreiden van RAM met externe USB-Stick met Debian

On Mon, Jul 30, 2012 at 10:14:06PM +0200, Jeroen Veldhuijzen wrote:
> [...]
> op draaiende. Werkt allemaal goed alleen komt het RAM van deze machine met
> niet zo goed uit.
> Wanneer ik SABNZBDPLUS aan het downloaden heb pakt deze al gauw meer dan
> 80% van het RAM geheugen, wat heel logisch is aangezien er maar 256MB aan
> RAM in zit.
> Ik weet dat het mogelijk is bij Windows 7 (ja, ja vloeken in de kerk) om
> een USB stick of een ander opslagmedium als RAM uitbreiding te gebruiken
> (ReadyBoost).
> Is er zoiets mogelijk voor Debian? Een uitbreiding van het werkgeheugen

Jawel en het heet "virtueel geheugen" en wordt "swap" genoemd.

Te lezen manual pages
    fdisk  ( is nodig om een swap partitie aan te maken )
    mkswap
    swapon

Kanttekening:
Ik weet niet hoe een Zyxel NSA310 naar een disk gaat.  ( of het device
of een snelle SATA interface of een (trage) USB interface heeft )  Ik
bedoel dat het misschien wel werkt omdat er meer "geheugen" is, maar
dat het niet snel zal gaan.

> Met vriendelijke groet,
>
> Jeroen Veldhuijzen

P.S.  Donderdag 16 augustus Debian's verjaardag in de Beijerd in Breda

> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.