Uitbreiden van RAM met externe USB-Stick met Debian

Goedendag iedereen,

Ik heb een Zyxel NSA310 draaiende met Debian. Ik heb hier o.a. SABNZBDPLUS op draaiende. Werkt allemaal goed alleen komt het RAM van deze machine met niet zo goed uit.
Wanneer ik SABNZBDPLUS aan het downloaden heb pakt deze al gauw meer dan 80% van het RAM geheugen, wat heel logisch is aangezien er maar 256MB aan RAM in zit.
Ik weet dat het mogelijk is bij Windows 7 (ja, ja vloeken in de kerk) om een USB stick of een ander opslagmedium als RAM uitbreiding te gebruiken (ReadyBoost).
Is er zoiets mogelijk voor Debian? Een uitbreiding van het werkgeheugen d.m.v. een extern opslagmedium?

Jeroen Veldhuijzen